~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
σελίδες της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" συντάκτες: Πέτρος Σ. Αϊβαλής, Αγγελική Σπαθαράκη, Οδυσσέας Αϊβαλής, Πόπη Βερνάρδου, Πάρης Αϊβαλής.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~

yfos

yfos
"O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν' ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό...". Γκαίτε.

Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2013

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ P.COELHO ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ


  Παναγιώτης Γ. Ρεγκούκος :  «Διάλογος με τον Paulo Coelho”   
Ο PCoelho αναμφισβήτητα είναι ένας πολύ σημαντικός συγγραφέας, όχι επειδή το λένε οι κριτικοί, αλλά επειδή τον έχουν καθιερώσει τα εκατομμύρια των αναγνωστών του.  Οι ιδέες του έχουν επηρεάσει ανθρώπους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης και γιαυτό είναι αξιοσέβαστος και αξιέπαινος.
Όμως, δεν θα αφήσουμε ασχολίαστες τις «ιδέες» που έριξε κατά την διάρκεια της συνέντευξης, στο πλαίσιο πάντα του «Διαλόγου με τον Paulo Coelho» που έχω δημιουργήσει με την συγγραφή των βιβλίων μου,«Πέρα από το Χειρόγραφο στην Άκρα» και «Πέρα από τον Αλχημιστή» που ήδη κυκλοφορούν στα βιβλιοπωλεία, από τις εκδόσεις e-Anagnosis” (www.e-anagnosis.grακριβώς γιατί τον θεωρώ πολύ σημαντικό συγγραφέα.
Πρώτα από όλα θα ήταν ανάρμοστο να μην τον ευχαριστήσουμε για τα πολύ καλά λόγια που είπε για την Ελλάδα, τους έλληνες, τις αξίες μας και για την αναγνώριση της ως «λίκνο του πολιτισμού», κάτι βεβαίως που κανείς στον κόσμο δεν μπορεί να αμφισβητήσει. Όμως, δεν θα πρέπει να κρύψουμε και την εξαιρετική ασέβεια που έδειξε ο ίδιος και οι φίλοι του, όταν κάθισαν επάνω στα αρχαία μάρμαρα, κίονες κλπ. για να βγάλουν την απαράδεκτη φωτογραφία που δημοσίευσε μάλιστα και στην σελίδα του στο Facebook.  Με την αυθάδεια του «κυρίαρχου τουρίστα» στην πράξη, πήρε πίσω όλα όσα είπε για την Ελλάδα, αφού τα λόγια είναι εύκολα, οι πράξεις όμως των ανθρώπων, δείχνουν τον πραγματικό χαρακτήρα και τους αληθινούς στόχους τους.
Στην συνέχεια μας είπε πως «..πιστεύω πως ένα από τα προβλήματα της κοινωνίας μας είναι πως λείπουν οι αξίες..». Η γνώμη μας είναι πως δεν λείπουν οι αξίες.  Αξίες υπάρχουν, όπως τόνισε και ο ίδιος, εκείνες της Αρχαίας Ελλάδας που είναι ακόμη αξεπέραστες και τόσο πολύ επίκαιρες. Το θέμα για εμάς είναι πως οι αξίες αυτές δεν υιοθετούνται από τους ανθρώπους, επειδή δεν τους εξυπηρετούν στις προσωπικές τους επιδιώξεις και επειδή έχουν θυσιάσει την «κοινωνία» τους για τον «εαυτό τους».
Επίσης, μας προσφέρει και ένα μήνυμα για την χώρα μας, πως «ηττημένος δεν είναι εκείνος που χάνει, αλλά εκείνος που παραιτείται», κάτι με το οποίο συμφωνούμε απολύτως και χαιρόμαστε γιαυτό.
Μας είπε επίσης, πως διάλεξε τον ήρωα του βιβλίου του να είναι Έλληνας, γιατί «είναι γνωστή η φιλοσοφική ιστορία της χώρας μας», παρ’όλο που όσα προτείνει στους κατοίκους της Ιερουσαλήμ, δεν έχουν καμία σχέση με την αρχαία ελληνική φιλοσοφία ή το λιγότερο βρίσκονται πολύ μακριά τους (βλέπε το βιβλίο μου «Πέρα από κάθε Χειρόγραφο», μέσα στο οποίο ένας άλλος Έλληνας με το όνομα «Διάλογος» λέει την δική του γνώμη για κάθε ιδέα του).
Επιμένει στην ιδέα πως «τίποτα δεν αντικαθιστά την εμπειρία, ούτε τα βιβλία, ούτε το Ιντερνετ, ούτε η ανάγνωση», όταν σε όλο τον κόσμο, αυτά τα μέσα, υπάρχουν και λειτουργούν και προσφέρουν εξαιρετικό ανθρώπινο πλούτο, παράλληλα με την εμπειρία. Πιστεύουμε πως το κάθε μέσο, έτσι και η εμπειρία, εξασφαλίζει τα δικά του ξεχωριστά δεδομένα στον άνθρωπο και δεν είναι χρήσιμο να την ανάγουμε σε μοναδική πηγή.
Αναφέρθηκε, ατυχώς, στην οικονομική κρίση στην Ελλάδα, με τρόπο που πραγματικά δείχνει πως δεν ασχολείται και δεν ξέρει τι πολιτικά και οικονομικά παιχνίδια παίζονται στην Ευρώπη και στην χώρα μας ιδιαίτερα. Μάλιστα, εκτέθηκε ανεπανόρθωτα κατά την ταπεινή μας γνώμη, όταν απέδωσε όλα τα προβλήματα αυτά, στις διαδόσεις και στις φήμες που υπάρχουν. Είναι τουλάχιστον αφελές, να παραβλέψει κανείς τις διεθνείς συνθήκες και τους νόμους των αγορών και να αποδώσει τα προβλήματα σε έναν τόσο ελαφρύ και ατεκμηρίωτολόγο.
Δεν παρέλειψε να μιλήσει με θέρμη για την «σύγκρουση» και την «αντιπαράθεση» που βρίσκεται παντού σήμερα, πως δεν είναι κάτι «κακό» και πως η ζωή είναι μια μάχη που πρέπει να δώσουμε και πως πρέπει να πολεμήσουμε γιατί «αυτό είναι η ζωή». Προφανώς εξέφραζε την προσωπική αντίληψη που έχει για την ζωή και τους ανθρώπους, που ξέρουμε πολύ καλά  πως προέρχεται από τον χαρακτήρα που έχει διαμορφώσει και από το σύστημα των πεποιθήσεων που έχει χτίσει μέσα του, κυρίως κατά τα παιδικά του χρόνια. Όμως, η γνώμη του είναι σεβαστή, αλλά όχι και αποδεκτή, όταν μάλιστα προτάσσεται ως η απόλυτη αλήθεια.
Ήταν μια άτυχη στιγμή για εκείνον όταν έχασε την ψυχραιμία του απέναντι στην ερώτηση αν ακόμη πιστεύει στην θεωρία του για την «συνομωσία του Σύμπαντος» και για την φήμη πως έχει καταστρέψει πολλούς με αυτή την αντίληψη. Δικαίως εκνευρίστηκε, αλλά για λάθος λόγο. Η γνώμη μας είναι πως το θέμα δεν είναι αν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος που έχει καταστραφεί, αν τον γνωρίζουμε ή αν ο ίδιος το δηλώνει με σαφήνεια, αλλά το ότι κανείς δεν μπορεί να καταστρέψει κανένα, αν δεν εξασκήσει επάνω του βία. Και ο διάσημος συγγραφέας, κάθε άλλο παρά βία εξασκεί με τις ιδέες που γράφει στα βιβλία του. Την γνώμη του λέει ο άνθρωπος και βεβαίως δεν φέρει καμία ευθύνη αν κάποιος την πιστέψει, την εφαρμόσει και δεν έχει τα αποτελέσματα που περίμενε να είχε. Για να λέμε την αλήθεια, μπορεί και εμείς να θεωρούμε πως αυτό το απόφθεγμα είναι απλά μια περισσότερο «ποιητική έκφραση» παρά μια σαφής περιγραφή των γεγονότων, αλλάδεν πιστεύουμε πως ο ίδιος έχει καταστρέψει κάποιους. Βεβαίως, ήταν και ατυχής η επέκταση του επιχειρήματος του στην σημερινή κατάσταση της Ελλάδας, που την χρησιμοποίησε ακριβώς για τον λάθος λόγο που λέγαμε, δηλαδή για να αποδείξει πως δεν έχει καταστραφεί κανείς με την θεωρία του και πως όλα είναι φήμες!
Συνέχισε όμως να την υποστηρίζει, «τραβώντας την από τα μαλλιά», συμπληρώνοντας και με νεώτερες ιδέες, που και αυτές βρίσκονται στην ίδια ατυχή κατεύθυνση με την βασική θεωρία. Είπε πως το Σύμπαν «δεν έχει ηθική» (για την ακρίβεια είπε πως είναι amoral !) και πως όπως μπορεί να συνωμοτήσει για το καλό, συνωμοτεί και για το κακό, αρκεί εμείς να θέλουμε το ένα ή το άλλο.  Δυστυχώς, έχει δημιουργήσει ένα ιδεολογική τέλμα, μέσα στο οποίο προσπαθώντας να σωθεί και να βγει στην επιφάνεια, χώνεται όλο και πιο βαθειά. Όμως, επειδή εκείνος αποφάσιζε αν θα συνεχίσει ή όχι την συζήτηση, επέλεξε να την σταματήσει απότομα και να κλείσει με ένα «θετικό μήνυμα» για την Ελλάδα, λέγοντας αστειευόμενος πως «πιστεύει αυτό που «ακούγεται» για την Ελλάδα, πως δηλαδή είναι το λίκνο του πολιτισμού!». Ατυχές χιούμορ με το οποίο γέλασαν μόνο κάποιοι αμήχανα και από υποχρέωση μάλλον.
Δεν ξέρω επίσης πόσο κομψό είναι, από την μία να εκθειάζει τις αξίες της Αρχαίας Ελλάδας, να βρίσκεται σε μια χώρα με επίσημο θρήσκευμα τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό και ο ίδιος να δηλώνει με υπερηφάνεια πως έχει αποφοιτήσει από σχολείο Ιησουϊτών, που για όποιον γνωρίζει καλά την ιστορία, δεν δημιουργούνται θετικοί συνειρμοί. Όταν μάλιστα αναφέρεται πως η Ελλάδα έφτασε σε αυτό το σημείο, επειδή «όλοι έδιναν συμβουλές που δεν έπιασαν τόπο», μας μπέρδεψε τελείως, αφού και εκείνος συμβουλές μας έδινε όλη την ώρα.

Τέλος, απογοητευθήκαμε ολοκληρωτικά, όταν με την ολοκλήρωση της συνέντευξης, ήρθε για άλλη μια φορά σε αντίφαση με τον εαυτό του, που στην αρχή δήλωσε προσωπικούς λόγους επίσκεψης στην χώρα μας. Το όλο στήσιμο, οι φωτογραφίες με αναγνώστες των βιβλίων του, οι υπογραφή βιβλίων, η παρουσία των εκδοτών, η διανομή του βιβλίου του και του σχετικού δελτίου τύπου στους δημοσιογράφους και η όλη συζήτησημόνο «προσωπική επίσκεψη» δεν θύμιζε. Κρίμα !
Κατά τα άλλα, του ευχόμαστε να είναι πάντα καλά και να τροφοδοτεί το κοινό του με νέες ιδέες, ώστε να του δώσει την ευκαιρία να σκεφτεί και να αποφασίσει ποιες από αυτές θα εφαρμόσει και ποιες θα ξεχάσει, αμέσως μετά το τελείωμα της ανάγνωσης των βιβλίων του.

Παναγιώτης Γ. Ρεγκούκος
«Διάλογος με τον Paulo Coelho

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου